Bild på familj vid sjö samt texten "Flytta till Finspång".

Flytta till Finspångs kommun

Finspångs kommun är en härlig plats att bo på där det är lätt att trivas. Funderar du på att flytta hit? Här kan du läsa om Finspång och människorna som bor här. Du får också praktiska tips om hur du gör dig hemmastadd i kommunen. Varmt välkommen!

Välkommen till Finspång!

Finspång är en härlig plats att bo på där det är lätt att trivas. Här får du närhet till natur, stadspuls och god service.

Jobba i Finspång

Vi är en levande industriort med både stora internationella företag och mindre, lokala företag. Här finns goda arbetsmöjligheter och oavsett om du är sjuksköterska, operatör eller lärare så behöver vi dig.

Förskola och skola vid inflytt

Skolan är det område som är högst prioriterat i Finspång. Vi har skolor i trygga miljöer för både små och stora barn.

En aktiv fritid

I Finspång är det lätt att motionera och ha ett aktivt liv. Här finns massor av aktiviteter och grönområden att utforska för hela familjen.

Kultur och nöje

Finspångs kommun erbjuder ett rikt utbud av kultur- och nöjesaktiviteter. I centrum finns även närhet till både bibliotek och biograf.

Att göra i Finspång

I Finspång finns något för alla. Vad gillar du att göra? Besök Destination Finspång och utforska utbudet av olika upplevelser.

Här hittade familjen sin drömtillvaro

När familjen Hellstedt började leta hus så hittade de till slut den perfekta platsen att slå sig ner på. Med barnomsorg runt knuten, härlig natur och med närhet till både fritidsaktiviteter och stadens bekvämligheter.

Familjen Hellstedt som flyttat till Finspång.

Finspång växer

Finspång är en kommun i förändring och vi har närmare 22 000 invånare. Läs mer om vår tillväxt- och utvecklingsresa här.

Hitta bostad

Letar du boende? Klicka här för att hitta information om hyresvärdar, korttidsboenden och lediga tomter.

Lediga tomter och tomtkö

Bygg ditt drömboende Finspångs kommun. Här finns det gott om fina platser och en rad byggklara tomter.

Vy över en sjö. På andra sidan sjön syns ett rött hus.

Hitta lugnet på landsbygden

Finspångs kommun består av stora landsbygdsområden, speciellt i kommunens norra delar. I kommunen finns flera bruksorter där Finspång är den största.

Om du letar efter lugnet i kombination med en stark gemenskap, kanske du är nyfiken på att bosätta dig i en av kommunens mindre orter? Här kan du läsa om orternas prägel, historia och serviceutbud.