Finspångs kommun

Språk/Language

Observera!
Detta är en äldre eller arkiverad nyhet vilket kan innebära att informationen inte längre är aktuell.

Note!
This is an older or archived news article, which may mean that the information is no longer current.

50-årsjubileum på Lekeberga förskola

Onsdagen 8 juni firades det stort med 50-årsjubileum på Lekeberga förskola. Det blev en dag full av lek och roliga aktiviteter.

Firades med tårta, vernissage och lek

Firandet startade på förmiddagen för barn och personal, som åt tårta, fiskade fiskdamm och lekte olika lekar. Barnens familjer och tidigare anställda var inbjudna till firandet som hölls under eftermiddagen. Det bjöds in till vernissage där man fick se barnens olika konstnärliga alster. Carina Lövgren, rektor på Lekeberga förskola, var nöjd med dagen:

- Det har varit en så himla trevlig och lyckad dag! Och även ett bra tillfälle för våra avdelningar att få visa upp sitt arbete.

Förskolans personal som deltog under firandet var också nöjda med dagen, och all positiv respons som de fick.

- Firandet har uppskattas av både barn och vuxna. Vi i personalen har fått många positiva kommentarer från våra besökare, säger Madelene Wiklund, Förskollärare på Lekeberga förskola.

Förskolan höll vernissage för besökarna där barnens alster visades upp.

Lekeberga - förskola sedan 70-talet

Lekeberga förskola öppnades 1972 på Nyhem i Finspång, och har skolat flera generationers barn.  På 70-talet hade man en spädbarnsavdelning och barnen kunde börja i förskolan redan när de var ett halvår gamla. Idag går 84 barn, uppdelat på fyra avdelningar på förskolan. Det finns två avdelningar avsedda för barn mellan ett och tre år, och två avdelningar för barn mellan tre och sex år.

Relaterad information

Carina Lövgren