Observera!
Detta är en äldre eller arkiverad nyhet vilket kan innebära att informationen inte längre är aktuell.

Note!
This is an older or archived news article, which may mean that the information is no longer current.

Skolministern besökte Nyhemsskolan

Skolminister Lina Axelsson-Kihlblom var på besök på Nyhemsskolan F-6 torsdag den 1 september. Under besöket träffade hon bland annat elever i årskurs 4.

Skolminister Lina Axelsson-Kihlblom var på besök på Nyhemsskolan F-6 torsdag den 1 september 2022.

Skolminister Lina Axelsson-Kihlblom var på besök på skolan tillsammans med Ulrika Jeansson (S), kommunstyrelsens ordförande, och Jonny Persson (S).

Anna Wahl som är rektor på Nyhemsskolan F-6 fick möjlighet att prata med skolministern om skolutveckling, bland annat utifrån att Nyhemsskolan varit med i projektet Samverkan för bästa skola.

- Jag är både glad och stolt över att vi fick representera skolorna i Finspång under skolministerns besök. Det är alltid roligt att få chansen att berätta om Nyhemsskolan F-6:s framgångsrika skolutvecklingsarbete. Att dessutom få möjligheten att prata skola och skolutveckling i allmänhet med någon som är väl insatt i ämnet är både roligt och inspirerande, säger Anna Wahl, rektor.

Lina Axelsson-Kihlblom besökte sedan årskurs 4 på skolan. Under besöket hade läraren en kort genomgång av regering och riksdag, och sedan berättade Lina lite för eleverna om jobbet som skolminister och svarade på elevernas frågor om allt från hur hon fick jobbet som skolminister, till vad hon har för favoritmat.

Besöket avslutades med att äta dagens lunch i skolmatsalen. Skolministern tog två gånger och tyckte att det var mycket gott!

Relaterad information

Här kan du läsa om projektet Samverkan för bästa skola:

Anna Wahl
Nyhemsskolan F-6